background
logotype
image1 image2 image3 image4

Gróf Sándor Móric Emléktúra

Első alkalommal rendezte meg Bajna Község Önkormányzata és a Bajnai Természetjáró és Szabadidő Egyesület május 2-án a Gróf Sándor Móric Emléktúrát.
Az esős idő ellenére 303 fő indult összesen a 4 távon. Az 5km-re 59-en, 13 km-re 131-en, 19 km-re 41-en, 26 km-re 72-en vállalkoztak. A szalagokkal kijelölt útvonal megmutatta Bajna és környékének legszebb tájait , melyek között Sándor Móric nevéhez kötődő helyeket is érintettek a túrázók. Az egyes állomásokon frissítővel, gyümölccsel, csokival, szendviccsel várták a kirándulókat. A Kastélynál lévő célban kitűzőt és oklevelet kapott mindenki, aki teljesítette a távot.
Ezúton köszönjük minden szervezőnek, segítőnek, támogatónak a munkáját, felajánlását, akik hozzájárultak ennek a jól sikerült eseménynek a megrendezéséhez.
A Bajnai Természetjáró és Szabadidő Egyesület 2015-ben alakult, elnöke Kondár Sándor. Az egyesület elnökségi tagjai: Balázs Gábor, Farkas Csaba, Ilyés Róbert és Tóthné Juhász Henriette.
Az elnökségi tagok, valamint Erdősné Csík Katalin - mint az önkormányzat kulturális referense - nagy részt vállaltak a túra megszervezésben.

A túráról az egyik résztvevő írt egy beszámolót, amit itt olvasható:

„Már a kihirdetéskor azonnal eldöntöttem, hogy elmegyek a 26km-es túrára, de amikor reggel megláttam, hogy zuhog az eső, megingott az elhatározásom. De barátnőm, Németh Éva (Bajna szülötte) nem hagyta, így 8-kor indultunk Gyermelyről. Hozott nekem kamáslit, ami nagyon jó szolgálatot tett. Hiszen az első pár órát folyamatosan szemerkélő esőben, többnyire sárban csúszkálva tettük meg.
Mégis, ahogy egyre magasabbra kapaszkodtunk, annál jobban le voltunk nyűgözve: az eső miatt a tavaszi virágok, orgonák, nyíló bokrok teljes erővel illatoztak, a színek pompáztak. A messzi földek, a sötétbarna, repce-sárga és zöld váltakozott. Virágzó kőris-erdő, birsalmafa, orgona alagút, kökörcsinek….
Eközben az ellenőrző pontokon mindig megtudhattunk valami érdekeset, fontosat Sándor Móriczról, életéről. Jól ütemezték a szervezők ezeknek a pontoknak a helyét, jól esett a csoki, nápolyi, de a legnagyobb sikert a fasírt érte el.
A 26km így esőben-sárban épp elég volt, 800 m szintkülönbséget másztunk meg összesen. Nekem jó szolgálatot tett a nordic walking botom, segített ott, ahol sokan le-le csúsztak a sáros emelkedőkön.
Útközben hozzánk-hozzánk csapódott 1-1 jókedvű hegymászó, velük is jókat beszélgettünk.
Összességében jó munkát végzett a lelkes szervező csapat, ez az időszak, a tavaszi természet a legjobb időszak erre a túrára. Mindennel elégedettek voltunk, ami emberi munkán múlott, és hát az időjárási körülmények csak erősítettek minket is.
Karika Éva,Németh Éva, Gyermely”